مقالات آموزشی

تجهیزات پرکاربرد در باغداری

مقالات فروشگاه پویان

باغبانی یکی از کارهای مورد علاقه است که برخی افراد در اوقات فراغت یا برای کسب درآمد انجام می‌دهند رسیدگی به باغ و باغچه نیازمند وجود ابزارهای باغبانی است، با استفاده ار ابزار‌ها و تجهیزات باغبانی بهتر می‌توان از باغ و باغچه مراقبت کرد.

در صورتی که فقط چند گیاه داشته باشید به ابزارهای کمتری نیاز دارید و هزینه کمتری را باید صرف کنید اما اگر باغ بزرگی دارید نیازمند خرید بهترین و با کیفیت‌ترین ابزارها و تجهیزات باغبانی هستید.

در این مطلب می‌خواهیم اطلاعاتی درباره ابزارهای باغبانی و تجهیزات پر کاربرد در باغ دارید در اختیار شما قرار دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تجهیزات پر کاربرد در باغ داری

در صورتی که قصد خرید ابزارهای باغبانی را دارید و می‌خواهید به صورت تخصصی به این شغل بپردازید باید تجهیزات پر کاربرد در باغ داری را بشناسید و این ابزارها را خریداری کنید، ابزارهای باغبانی در مدل‌های مختلف و با کاربرد‌های گسترده‌ای تولید می‌شوند، تنوع بالا ابزارهای تولید شده باعث می‌شود تا باغبان‌ها بتوانند کارهای مختلفی انجام دهند، در این بخش از مقاله می‌خواهیم تجهیزات مر کاربرد در باغ داری را معرفی کنیم.

  • بیلچه باغبانی

یکی از پرکاربرد‌ترین و مهم‌ترین ابزارهای مهم در حوزه باغبانی بیلچه باغبانی است در واقع این بیلچه یک بیل دستی کوچک است که می‌توانید برای جابه جایی

جا به جا کردن خاک، حفاری از بین بردن علف‌های هرز و مخلوط کردن کودها از آن استفاده کنید در صورتی که قصد خرید ابزار ضروری برای باغبانی دارید اولین چیزی که می‌توانید بخرید بیلچه باغبانی است که در شکل و اندازه‌های مختلف می‌باشد این ابزار‌ها از دسته‌ها پلاستیکی یا چوبی با فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند.

  • بیل

بیل‌ها یکی دیگر از ابزارهای باغبانی هستند که برای کارهای بسیار بزرگ مانند جابه جایی مقدار زیادی خاک و جابه جایی کودها استفاده می‌شوند در واقع کارهای بیلچه باغبانی را در حجم‌های بیشتر می‌توانید با استفاده از بیل انجام دهید، بیل‌ها در مدل‌ها با دسته‌های کوتاه و بلند ساخته می‌شوند.

بیل‌ها نوک تیز و کاسه‌ای شکل دارند که از آن برای کندن خاک نیز استفاده می‌شود برخی از مدل‌های بیل‌ها می‌توانند ریشه‌های سرسخت را به راحتی بکنند.

  • چنگک ها

یکی از ابزارهای مهم باغبانی که می‌توانید خریداری کنید، چنگک‌ها هستند، چنگک‌ها جز بهترین ابزار باغبانی هستند که علاوه بر جمع کردن برگ‌ها می‌توانید برای از بین بردن زباله‌هایی که در اطراف باغچه وجود دارد نیز استفاده کنید، همچنین در کارهای مختلف مانند چیدن علف‌های هرز، تسطیح خاک و پخش مواد سست نیز از چنگک‌ها استفاده کنید.

برای تولید چنگک‌ها معمولا از فولاد استفاده می‌کنند تا مقاومت این دسته از ابزارها افزایش یابد.

  • چنگک دستی

اگر یک باغچه کوچک دارید برای اینکه در هنگام کار به سایر گیاهان آسیب نزنید می‌توانید از چنگک‌های کوچک استفاده کنید، چنگک‌های دستی در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند و کارایی چنگک‌های بزرگ را در مقیاس کوچکتر انجام می‌دهند از چنگک‌های دستی می‌توانید برای جمع آوری زباله و حفر کردن خاک استفاده کنید.

  • کج بیل

کج بیل‌ها از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزارهای باغبانی هستند که در انواع مختلفی تولید می‌شوند به دلیل طراحی خاصی که دارند می‌توانند برای جابه جایی و شکل دادن خاک‌ها، از بین بردن علف‌های هرز و حفر فضاهای باریک و کم عمق برای کاشت استفاده کنید.

  • چرخ دستی یا فرغون

در هنگام باغبانی و باغ داری نیاز به حمل و جابه جایی ابزارهای مورد نیاز دارید، حمل و نقل کودها، جابه جایی خاک‌ها، جا به جایی گیاهان و ابزارهای باغبانی که نیازمند جابه جایی در بخش‌های مختلف باغ هستند، در چنین شرایطی می‌توانید ای چرخ دستی یا فرغون استفاده کنید، استفاده از چرخ دستی یا فرغون در باغ‌های بزرگ به تسهیل‌تر شدن و با سرعت انجام شدن کارها کمک می‌کند علاوه بر این می‌توانید برای انتقال حجم زیادی خاک و برگ و نهال‌ها نیز از آن استفاده کنید.

  • علف کش

یکی از فرایندهای مهم در باغبانی که مدت زمانی زیادی را می‌طلبد از بین بردن علف‌های هرز باغچه است، در واقع هر روزه باید وقت زیادی را صرف این کار کنید اما برای سرعت انجام این کار می‌توانید از علف کش‌ها استفاده کنید، علف کش‌ها از مهم‌ترین ابزارهای باغبانی است که به صورت خاص برای کشیدن علف‌های هرز طراحی شده اند که شما می‌توانید به صورت تخصصی از آن استفاده کنید.

علف کش‌ها در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند اما نحوه عملکرد آن‌ها مشابه است، علف کش‌ها به نحوی هستند که علف‌های هرز را در دندانه‌های خود گرفته و سپس آن‌ها را می‌کشند برهی از علف کش‌ها یک میله اهرمی دارند تا در هر زاویه‌ای علف‌ها را بیرون بکشند، در واقع علف هرز باید به صورت کامل از خاک جدا شود و علف کش‌ها می‌توانند این فرایند را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

  • قیچی هرس یا قیچی باغبانی

برخی گیاهان پس از مدت زمانی به دلیل مشکلاتی که دارند باید قطع و هرس شوند برای این کار باید از قیچی هرس استفاده کنید، شما می‌توانید از قیچی هرس برای بریدن شاخه‌های مختلف حتی ضخیم استفاده کنید برخی قیچی‌های باغبانی نیز هستند که می‌توانید برای کارهای سبک از آن استفاده کنید که مدل‌های پیشرفته‌تر و بهتری از قیچی‌های هرس می‌باشند.

  • سم و کودها

سم و کودها نیز یکی از تجهیزات پر کاربرد در باغ داری است با استفاده از سم‌ها می‌توانید حشرات و آفت‌های مختلف را به راحتی از بین ببرید، همچنین کودها نیز باعث تقویت ریشه گیاهان و افزایش باروری و رشد آن‌ها می‌شود.

  • دستکش باغبانی

یکی از ابزارهای ایمنی برای باغبانی دستکش مخصوص می‌باشد با استفاده از دستکش باغبانی می‌توانید ای کثیف شدن دست و آسیب دیدن دست هایتان جلوگیری کنید، اگر همواره با گل و گیاه و درخت سر و کار دارید لازم است که از این دستکش استفاده کنید تا در برابر خارها از دست و مچ خود حفاظت کنید.

همچنین اگر به گل و گیاه و کودها آلرژی دارید با استفاده از این دستکش می‌توانید از برخورد مستقیم دست خود بع گل و گیاهان جلوگیری کنید در واقع دستکش باغبانی برای امنیت بیشتر در هنگام باغبانی ضروری است.

قیمت تجهیزات پر کاربرد در باغ داری

در قسمت‌های فوق انواع تجهیزات پر کاربرد در باغ داری را معرفی کردیم و گفتیم برای انجام کارهای باغ و باغچه به تمام این ابزارها نیاز دارید هر یک از این ابزارها پاسخگوی یک نیاز می‌باشد بنابراین لازم است برای خرید آن‌ها اقدام کنید.

قیمت تجهیزات پر کاربرد در باغ داری با توجه به نوع ابزار و تجهیزات، ابعاد و مدل آن متفاوت است به طور مثال بیل‌های کوچک نسبت به بیل‌های بزرگ قیمت مناسب تری دارند یا چنگک‌های بزرگ قیمت بیشتری نسبت به چنگک‌های کوچک دارند.

به طور کلی قیمت تجهیزات پر کاربرد در باغ داری متفاوت است و نمی توان قیمت یکسانی را بیان کرد.

خرید تجهیزات پر کاربرد در باغ داری

برای خرید تجهیزات پر کاربرد در باغ داری می‌توانید به فروشگاه‌های بزرگ ابزار باغ داری می‌فروشند مراجعه کنید علاوه بر این می‌توانید از سایت‌ها و وب سایت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند ابزارهای مورد نیاز خود را خریداری کنید.

کلام آخر

به پایان این مطلب رسیدیم امید است اطلاعاتی که در خصوص تجهیزات پر کاربرد در باغ داری در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.